pátek 5. dubna 2013

Vynikající jelení guláš s bramborem

Moje milé, předně moc děkuji za krásné komentáře, které jste mi napsaly, velmi mě potěšili a moc si jich vážím.  Děkuji vám! :-)
 
 
Na dnešek jsem si pro vás připravila recept na vynikající jelení guláš. Po tomto papáníčku vím jistě, že až přijde další nabídka zvěřiny, prostě neodmítnu!
 
Se zvěřinou moc zacházet neumím. A ani na talíři se mi zrovna často neobjevila, leda kdysi kančí. Nyní jsme dostali nabídku, zda bychom nechtěli jelení maso. Jelena jsme nikdy nejedli, tak jsme kývli. A jelen evropský dlel v mrazáku. Hned první víkend si manža poručil jelení guláš " prý do toho stačí nasypat dost jalovce a jinak uvařit jako klasický" . No upřímě - všem chutnal, mě prostě ne. Začala jsem se tedy pídit po tom jak takového jelena připravit, zda se maso nakládá a do čeho.... Včera jsem tedy rozmrazila v pokojové teplotě kýtu a udělala guláš, že jsme se všichni olizovali. Zkrátka přidat jen kuličky jalovce ROZHODNĚ nestačí :-)
 
 
Tento guláš se předem nenakládá, na mírném ohni se dusí cca 3hodiny, proto začněte s dostatečným předstihem a vy kdo máte doma kamínka, doporučuji dát dusit na kamínka, aby to bylo stylové :-)
 
Co budeme potřebovat?
 
Hlavně jelení kýtu, té nám bude stačit 600g, 100g slaniny (prorostlejší), 200g cibule, 3 stroužky česneku, 1 pol lžíce octa, majoránka, sladká paprika,mletý pepř, sůl,kmín,bobkový list, 0,5l vývaru z kostky masoxu, 4 lžíce sladkého kečupu, hl. mouka a to nejlepší na konec ;-) sklenka bílého vína (to jsem neměla putovalo tam červené).
 
Maso omyjeme, osušíme a odblaníme. Nakrájíme ho na větší kostky a osolíme.
Do hrnce pokrájíme na malé kostičky slaninku a necháme jí rozpustit a opéct. Pak přidáme pokrájenou cibuli a opékáme.
Přidáme maso a opékáme ze všech stran. Je dobře ho míchat, lehce se přichytí dna.
Po opečení ze všech stran přidáme koření, česnek pěkně rozetřeme a přidáme a nakonec přidáme ocet.
Za občasného podlévání - z vlastní zkušenosti doporučuji hlídat, voda se velice rychle vyvaří a pak je k neštěstí kousek- dusíme do změknutí masa.
Pokud bude maso měkké a bude plavat ve větším množství šťávy, nechte ji vyvařit. Až bude jen trocha, maso zasypte moukou a opečte.
Zalejte masoxem, přidejte kečup a sklenku vína.
Povařte do zhoustnutí.
 
Podávejte sypaný petrželkovou natí a s vařenými brambory. A my si k tomu dali skleničku piva :-)
Věřte mi, že lepší zvěřinový guláš jste nejedli.
A propo, to co mi tak strašně minule nechutnalo....byl ten jalovec. A JDE TO I BEZ NĚJ, jak se tady přesvědčíte :-)
Tak dobrou chuť a písněte, až vyzkoušíte :-)
 
S láskou a úctou
Eva

1 komentář:

  1. no Evi,gulášik vyzerá lákavo.určite by som porciu neodmietla :-)).pekný den,jazmínna

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu a milý komentář ♥