středa 21. srpna 2013

Moravské koláčky

 
Miluji moravské koláčky. Jednu dobu jsem je pekla hodně často.
 
Pak byla pauza dnes jsou tu znovu :-)
 
Vypadají ultra náročné, ale opravdu nejsou. A pokud máte domácího pomocníka v podobě pekárny.......
 
....JDE TO samo :-)
 
 
S kynutým těstem pracuji opravdu často, protože mě baví a pracuje s ním opravdu skvěle.
A tak dnes , mezitím co na sporáku bublal vývar, pekárna hnětla těsto.
 
A pokud potřebujete recept, tu je:
 
350 pol. mouky, 150 hl. mouky, 3 lžíce moučkového cukru, 3 žloutky, 250 ml mléka, 200ml slunečnicového oleje, špetka soli, 1 kostka droždí.

250g měkkého tvarohu - ne z vaničky, 1 vanilkový cukr, 1 lžíce cukru moučka, 1 balíček rozinek,1 žloutek
 
1 povidla
 
1 hrneček drobenky - hrubá mouka, moučkový cukr, máslo
 
 
 A JDEME NA TO!
 
Kdo nemá pekárnu připraví si nejprve kvásek ( trocha mouky, mléko, 2lžičky cukru a droždí). Vedle dáme zbytek mouky a přidáme 3 žloutky, špetku soli a až vzejde kvásek, pěkně ho přilejeme a přidáváme olej. Těsto pěkně propracujeme až je hladké. A dáme kynout :-)
 
Pro pekárničky připravíme vše jako vždy - nejprve "mokré" a pak suché suroviny.
Tedy na dno mísy s háky nalejeme - vlažné mléko, olej, 3 žloutky. Odvážíme mouky, smícháme a nasypeme na vrch. doprostřed rozdrobíme kostku droždí, zasypeme 3 lžícemi cukru moučka a do jednoho rohu dáme špetku soli.
 
Zapneme program 7 (Eta Harmony) a máme 90min na přípravu náplně a kávičku :-)
 
Tvarohová náplň
Tvaroh kupuji na trhu pěkně čerstvoučký a voňavoučký...no mňam. Takže jeden tenhle tvaroh (je pěkně suchý, nekape z něj syrovátka...), do něj nasypu rozinky, cukříky a klepnu žloutek ( pěkně domácí od tchýňulky nebo od mé tety). A míchám až se vše krásně spojí.
 
Povidla jsem koupila, své nemám.
 
A drobenku jsem ještě také rychle připravila....
 
 
 
Pekárna těsto udělala jedna báseň a málem vykynulo z nádoby :-) Vyklopíme, opatrně nenásilně prohněteme na pomočené ploše. Utvoříme hada a odkrajujeme kousky.
Plníme jako buchty tvarohovou nádivkou a klademe na plech vyložený pečícím papírem. Pěkně dál od sebe.
 
Pomoučeným vajíčkem uděláme důlky a plníme povidli a nakonec posypeme drobenkou.
Předehřejeme troubu na 180°C
A po odpočinku a dokynutí - cca 15min - plech vložíme do trouby a pečeme do růžova.
A teď vychytávka :-) Po vytažení plechu strany koláčku potřeme rozpuštěným máslem a pokud nemáte doma malé děti, přidejte kapku rumu. A to je potom....hmmmmmmm.
Dala jsem jen máslo - mám malé děti a akční jsou i bez rumu :D
 
Tak moje milé, přeji dobrou chuť a těším se, až napíšete jak se vám chutnalo :-)
S láskou ♥
Evča♥

15 komentářů:

  1. Evička vyzerajú fantasticky. Mám ich tiež veľmi rada. Andrea

    OdpovědětVymazat
  2. Koláčky vypadají naprosto úžasně. Připomínají mi babičku, která byla z Moravy a koláčky nesměly chybět u žádné zabíjačky nebo hodů či jiných oslav.
    Pěkný den Renáta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko Listopadko, velmi děkuji za návštěvu a milý komentář. Moje babička byla též z Moravy uměla je jedna báseň. Mnohdy na ní vzpomínám ať při vaření, pečení nebo háčkování :-)Krásný večer :-)

      Vymazat
  3. Děláš mi chutě, fakt že jo:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako moc děkuji za návštěvu a komentík, rozhodně je zkus! Jsou...mňam :D

      Vymazat
  4. Evi vypadají opravdu moc lákavě dky za recept.Hned jak se mě uleví a vyskočím z postele určitě se do nich s chutí dám :o))Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti neříkej, že marodíš! Chudáčku :( Tak se brzy vyzdrav a pošmákni si :-) Díky za návštěvu a komentík :-)

      Vymazat
  5. Hned bych si dala ke kafíčku - u nás jim říkáme dvojctihodné ...neboť jsou 2x plněné - vždy mají úspěch zdravím Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji za návštěvu a komentík. No vida!!! Když jsem s vařením a pečením začínala, nevěděla jsem co název dvojctihodné koláčky znamená. Byť to vím, už jsem to dlouho neslyšela. :-) Krásný večer

      Vymazat
  6. Mňam, tak tyhle miluju ... budu je zas muset upéct, dlouho jsme je neměli.
    Hezký večer ... Věra

    OdpovědětVymazat
  7. Tyhle dělává moje babička, MŇAM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ami, jak moc ti ( v dobrém ) závidím, že máš babičku. Já ne :( Moc mi chybí. Jednou za rok jezdím za svou starou tetou. Učím se od ní co se dá, je to moje zlatíčko... Ami ahoj! :-)

      Vymazat
  8. Evi, koláčky vypadají moc moc jedle. A kabelka rychloběžka taky. parádní. Krásný den Majka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu a milý komentář ♥