pondělí 26. srpna 2013

....o bábovce




......po babičce....
 
Můj muž umí nejen dobře vařit, ale moc rád také peče bábovku. Olejovou....


No a protože jsem si v neděli po dlouhé době lebedila a lenošila, poslouchala hudbu a pila čajík a pak koukala na film, chopil se příležitosti a upekl bábovku.
 
Když jsem do kuchyně pro něco šla, zjistila jsem, že třímá v rukou i bábovkovou formu - nic neobvyklého řeknete si, když chtěl péct tu bábovku, že? Ale třímal v rukou stařičkou, přestařičkou formu, která se u nás zabydlila teprve asi před 3 týdny. Naskočila mi husí kůže a vyhrkla jsem
 "Prosim tě, hlavně opatrně"
 
Nepamatuji si v jaké formě babička pekla bábovku, ale na půdě mívala spoustu nádobí i jako dědictví po své rodině a tato forma se mi dostala do rukou až nyní při vyklízení.
Celou jsem jí vycídila - chudinka byla celá sešlá, má hodně napečeného a otlučeného, ale ještě jsem si do ní netroufla nalít těsto a strčit do trouby.
Chtěla jsem opatrně...
 
Manžel o mých pocitech z bábovkou formou neměl ani tušení a tak ji prostě a jednoduše použil.
No a ona to zvládla, upekla vynikající bábovku s překrásným dekorem...
Tak mám takovou radost, že vám jí musím ukázat :-)
 
 
Bábovku jsem schválně na focení necukrovala, aby vynikla ta nádhera :-)
 
Mějte krásný večer moje milé :-)
S láskou
Eva
 
 
 

18 komentářů:

  1. Evičko milá, moc zdravím a okukují překrásnou formu. Povedená bábovka. A příště nám vyfoť i toho muže, co peče bábovku (tiše závidím) :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Evi je nádherná, kam se hrabou ty moje moderny z kosmické slitiny tohle má duši a minulost a bábovka z takovéhle formy chutná úplně jinak. No a manžela, který se pustí do pečení bábovky ti trošičku závidím ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti každý má rád něco :--) Ale musím říct, že já jsem ujetá na takový ten styl venkova, babiček a těch starých znovuobjevených věcí..a bylinek...a...no prostě :D

      Vymazat
  3. Evičko, objevilas skutečný poklad! Bábovku forma (nebo manžel?) upekla znamenitě! Krásný večer, L.

    OdpovědětVymazat
  4. Evčo, bábovková forma je moc krásná. Také mám jednu po babičce a nedám na ni dopustit. Ale upéct si ji musím sama... Hezký den Anny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anny, to jsou poklady co? Já takové věci zbožňuju :-) To neboj, většinou také peču sama :-) Hezký den i tobě :-) papa

      Vymazat
  5. Evi, je krásná ... já si onehdá u mamky ve sklepě také vyštrachala starou formu na bábovku.
    Hezký večer ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jůůů to muselo být príma! :-) Miluji tohle štrachání :) Hezký den Věru

      Vymazat
  6. Evi, ale bábovka musela chutiť výborne - krásna forma. Ja mám jednu podobnú v tvare hrozna, ale piecť som v nej neskúšala.
    ... že by som skúsila-:))
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani odhodlej se a zkus. Ve tvaru hrozna, to musí být úžasné :-) Jani děkuji za návštěvu a komentík :-) děkuji papa

      Vymazat
  7. Babovka láká dát si ke kafi...a forma je nádherná...miluju takovy stary 'poklady, mam jich doma hodne...maj duši a vypravim si s nima ... pa :-) Katka - mate moc krasny stranky,rada sem koukam.

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Evi, bábovka vypadá báječně a forma je přímo nádherná, má své kouzlo. Také mám jednu po babičce, nemá sice takový pěkný tvar jako Tvoje, ale pro mě je to poklad.
    Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  9. Krásná bábovka tvarově prostě kouzelná, též mám několik starých bábovek po babičce a opatruji je jako oko v hlavě:-)

    OdpovědětVymazat
  10. Je moc krásná, voňavá i z obrázků...

    OdpovědětVymazat
  11. Eví, ta forma je úžasná !! Také vlastním jednu hodně podobnou a přiznám se, že v ní moc nepeču.
    Musím pochválit i manžela.
    Hezký víkend. Pa pááá. Lenka

    OdpovědětVymazat
  12. Ta vypadá nádherně! Forma má moc pěkný tvar a určitě jste si na bábovce i skvěle pochutnali! :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu a milý komentář ♥